Kako ohraniti zdravje v zimskih mesecih? “Vstanite kasneje!”

Več tisoč let nazaj so v vedskih spisih opisali, kako spremembe ciklov in ritmov narave vplivajo na nas in naše življenje. Biti v harmoniji z naravo pomeni, da bomo v skladu z njo uravnovesili energijo znotraj nas.

Ker ne moremo vplivati ​​na vremenske razmere in sezonske spremembe, se jim je potrebno prilagoditi. To pomeni, da uskladimo prehrano, telesno dejavnost, navade in druge vidike življenja, da bi ohranili ravnovesje.

Vsi vemo, kaj pomeni zima: sivo nebo, oblaki, nižje temperature, omejeno in počasnejše gibanje. Po ajurvedi je zima sezona Kapa doše. Vendar, če dosežemo ravnovesje in se prilagodimo, bo Kapa našemu telesu in umu dobavila energijo, moč in stabilnost.

prenos Jutranji ritual

Ajurveda predlaga, da se v zimskem času zbudimo kasneje v primerjavi z drugimi sezonami (okoli 7   ure namesto okoli 5 ure poleti). Ko se zbudimo, očistimo jezik, da odstranimo vse bakterije, ki so se   nabrale tekom noči in izboljšamo pretok v visceralnih organih. Nato operemo zobe.

Po ščetkanju spijemo kozarec tople vode, da bi zbudili in spodbudili gibanje črevesja. Nato si   privoščimo kratko masažo. Segreto sezamovo olje vtremo po celem telesu in ga pustimo na sebi še 5   do 10 minut in speremo z vročo prho.

Sledi jutranji režim dihalnih vaj, joge in meditacije. Pozdrav soncu je odlična vaja za začetek dneva,   saj odpira prsni koš, grlo in sinuse, tako da čisti dihalne poti. Dihalne vaje, kot je Bastrika krepi   element ognja in telesu daje toploto.

Po meditaciji si privoščimo bogat in hranilen zajtrk, ki je še posebej pomemben v zimskem času, da v telesu ne porušimo ravnovesja. Uživamo skledo ovsene kaše, ječmena, polente ali riževih kosmičev, ki jih začinimo s cimetom.

Približno uro po zajtrku skuhamo čaj iz pol žličke svežega ingverja, pol žličke cimeta in ščepca nageljnovih žbic; vse sestavine pustimo v vroči vodi 5 minut. S pitjem tega čaja izboljšamo pretok, prebavo in sprostitev mišic.

Fizična aktivnost v zaprtem prostoru

Sicer zimske razmere otežujejo številne vadbe na prostem, to ni razlog, da se ji izognemo. Telesna aktivnost v zimskem času je zelo pomembna, da se izboljša pretok in telo napolni z energijo. Izbiramo lahko med vadbo v telovadnici, raznih centrih ali kar doma.

Kadar je zjutraj jasen, sončen dan, pojdite k oknu in vpijte toliko sonca, kot lahko. Sončni žarki sproščajo mišice, stimulirajo nastajanje vitamina D, lajšajo zimsko depresijo in našemu telesu pomagajo ohraniti pravi biološki ritem spanja.

Kaj jesti, kaj piti?

V zimskih mesecih v prehrano poskušamo vključiti čim več celih zrn, nekvašen kruh, maslo, skuto, oparjeno zelenjavo, toplo juho kuhano z dodatkom ghee-ja in več začinjene hrane. Pomembne so zagotovo tudi začimbe, ki nas bodo podobno ogrele: cimet, nageljnove žbice, poper. Izogibajte se hladnih pijač in jih skušajte v čim večjem obsegu nadomestiti z vročo vodo in čajem.

Kako se ogreti?

V zimskem času se je vsekakor treba izogibati lahkotnim oblačilom. Da bi obdržali potrebo po toploti telesa, nosimo topla oblačila in ob izhodu ne pozabimo na kapo in šal. Kot je vsem že znano, ko gre za vzdrževanje telesne temperature, se več kot polovica telesne toplote izgubi skozi glavo.

Prehladna obolenja

Po ajurvedi so prehladi posledica Kapa neravnovesja. Simptomi prehlade, kot je zamašen nos, glavobol, povišana telesna temperatura privedejo do izgube apetita, mrzlice in prebavnih motenj.

Naravna pomoč pri prehladu

Ingver – odlično zdravilo za prehlad. Prav tako se lahko uporabi v obliki vročega čaja ali kopeli z ingverjem. Zelo koristno je tudi inhaliranje vrele pare z ingverjem, ki odstrani simptome prehlada.

Vitamin C – priporoča se 500 mg na dan v zimskem času

Naravna pršila za draženje dihalnega trakta in zmanjšanje potrebe po kihanju. Ulezite se na hrbet, rahlo nagnite glavo nazaj in v vsako nosnico kanite 3-5 kapljic ghee-ja. Nežno potegnite zrak skozi nos. Ponovite zjutraj in zvečer.

Pijte toplo vodo – uporaba tople vode večkrat na dan odstranjuje strupe iz sistema in pospeši proces okrevanja.

Izogibajte se mlečnim izdelkom – tako dolgo, dokler se ne odpravi gripe, prehlada naj bi se izognili mleku in vsem mlečnim izdelkom.

Vse dobro.

dr. Maja Kolarević